Algemene voorwaarden

Laatst gewijzigd:

1 Mei 2024

Lees hieronder onze algemene voorwaarden:

Onze Identiteit 

Handelsnaam: Love & Laughter

Telefoonnummer: 0646169786

E-mailadres: info@loveandlaughter.nl

 

Postadres: 

Elektraweg 31

4338 PK

Middelburg

(LET OP: GEEN BEZOEKADRES)

 

KVK nummer:  93520344

BTW identificatienummer: NL005025227B56

Bankrekeningnummer: NL81 KNAB 0775 4197 45

Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod door ons bedrijf en op elke tussen de klant en ons bedrijf tot stand gekomen overeenkomst.
  • De klant gaat akkoord met deze algemene voorwaarden, bij het plaatsen van elke bestelling.
  • Ons bedrijf behoudt zich ten alle tijde het recht deze algemene voorwaarden aan te passen
  • Op alle overeenkomsten tussen de klant en Love & Laughter is enkel het Nederlandse recht van toepassing.

Prijzen

  • Alle door ons bedrijf gehanteerde prijzen worden weergegeven in EURO en zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. 
  • Actieprijzen zijn geldig gedurende de actieperiode of zolang de voorraad strekt.
  • Love & Laughter mag haar prijzen van de producten en/of diensten ten allen tijden wijzigen.
  • De door ons bedrijf weergegeven prijzen zijn voor de producten zoals weergegeven en vermeld op de productpagina. Voor gepersonaliseerde of op aanvraag gemaakte producten, die afwijken van het origineel kan door ons bedrijf een andere prijs worden berekend. Deze prijs wordt altijd voor de definitieve koop aan de klant kenbaar gemaakt. 
  • Alle door ons bedrijf vermelde prijzen zijn onder voorbehoud van typefouten. Voor de gevolgen van typefouten wordt in geen geval aansprakelijkheid aanvaard. Bij typefouten heeft ons bedrijf ten alle tijde het recht te weigeren het product aan de foutieve prijs te leveren.

Verzendbeleid

  • De kosten voor verzending van bestellingen tot 75 euro binnen Nederland zijn voor rekening van de klant. Bij bestellingen van minimaal 75 euro binnen Nederland neemt ons bedrijf de verzendkosten op zich. 
  • Ons bedrijf maakt gebruik van verzendmethode via PostNL of DHL.
  • Voor bestellingen via onze webshop geplaatst streven wij naar een verwerkingstijd van 3 tot 5 werkdagen, uitgezonderd: pre-order items of tenzij anders vermeld of overeengekomen. 
  • Na verzending heeft u de producten meestal binnen 1 a 2 werkdagen in huis. Ons bedrijf is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging ontstaan door PostNL en/of DHL.
  • Ons bedrijf zal elke bestelling met zorg behandelen en streven deze binnen de aangegeven verwerkingstijd worden verzonden, indien dit door omstandigheden niet mogelijk blijkt te zijn, dient ons bedrijf dit uiterlijk de vijfde werkdag na betaling kenbaar te maken aan de klant. 
  • Wanneer door vakantie, omstandigheden of overmacht de verzendtijd (tijdelijk) veranderd, wordt dit door ons bedrijf duidelijk vermeld op de website.
  • De bestelling wordt verzonden naar het door de klant opgegeven adres. Ons bedrijf is niet verantwoordelijk voor eventuele schade of extra kosten door  een door de klant foutief opgegeven adres.

Retourbeleid

  • Voor het standaard aanbod door ons bedrijf aangeboden via www.loveandlaughter.nl geldt een bedenktijd van 14 dagen, vanaf de dag dat de bestelling is geleverd.
  • Indien de klant gebruik wilt maken van ons retourbeleid, dient de klant die binnen deze 14 dagen aan ons kenbaar te maken. Door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website of door een e-mail te sturen naar info@loveandlaughter.nl
  • Ons bedrijf zal hierop contact op nemen met de klant met het retourformulier. Retourzendingen zonder vooraf ingevuld retourformulier 
  • Bij retourzending zijn de verzendkosten en risico van verzending voor de klant. De klant is tijdens de retourzending zelf verantwoordelijk voor eventuele vermissing of beschadiging van het pakket. Bewaar uw verzendbewijs dus goed tot u van ons de bevestiging krijgt dat het pakket door ons retour ontvangen is. 
  • Nadat ons bedrijf het pakket van de klant heeft ontvangen, heeft ons bedrijf maximaal 14 dagen de tijd om de bestelling te controleren en de betaling van het artikel of de bestelling (exclusief verzendkosten) terug over te maken naar de klant. Eventueel betaalde verzendkosten worden niet terugbetaald.
  • De geretourneerde producten dienen in originele en onbeschadigde verpakking naar ons retour te worden gezonden. Voor producten die beschadigd bij ons aankomen en hierdoor niet meer goed verkoopbaar zijn,  kan ons bedrijf een waardevermindering bij de klant in rekening worden gebracht.

Uitzonderingen op ons retourbeleid:

De volgende producten zijn uitgesloten van ons retourbeleid en zijn niet te retourneren. 

  • Alle producten die gepersonaliseerd zijn

Klachtenregeling

- Wij streven uiteraard naar tevreden klanten, bent u helaas toch niet tevreden of is uw bestelling beschadigd aangekomen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons, zodat wij tot een geschikte oplossing kunnen komen.

- Voor beschadigde pakketen of artikelen is het belangrijk dat u binnen 48 uur na levering contact met ons opneemt. Zorg hierbij voor duidelijke foto's van het product en de verpakking. Indien het pakket aan de buitenzijde al beschadigingen toont, maak ook hier dan duidelijke foto's van en gooi de verpakking niet weg voor u van ons bevestiging heeft ontvangen. 

- Houd er rekening mee dat onze producten met de hand worden gemaakt en bewerkt, ondanks onze zorgvuldigheid kunnen minimale afwijkingen, waaronder kleur, structuur, afmetingen of plaatsing van de opdruk voorkomen. Aan de product foto's kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Garantie

Ons bedrijf staat ervoor in dat de producten die wij verkopen deugdelijk zijn en voldoen aan de specificaties zoals bij het product vermeld.

Met uitzondering van de minimale afwijkingen, zoals in het lid hierboven vermeld, die kunnen ontstaan door het met de hand maken en bewerken van de producten.

Bij levering dient de klant de producten te controleren op eventuele gebreken en ons hier uiterlijk binnen 7 dagen schriftelijk van op de hoogte te brengen. 

Onze garantie vervalt, wanneer de klant of derden zelf reparatie of aanpassingen doen aan het product.

Schade ontstaan door normale slijtage van het product valt niet onder de garantie.

Ook bij het niet opvolgen van de veiligheids- en was instructies kan er geen beroep worden gedaan op de garantie.

Bij gebreken of problemen met het product ontvangen wij graag schriftelijk een bericht, zodat wij een geschikte oplossing kunnen bieden. 

Veiligheid en aansprakelijkheid

Ons bedrijf streeft naar veilige producten, alle producten zijn dan op veiligheid getest.

Echter brengt een deel van onze producten de daarbij behorende risico's met zich mee.

Voor het gebruik van onze kaarsen raden wij aan eerst de veiligheidsinstructies te lezen voor u van de kaars gebruik maakt.

Voor de overige producten geldt, kijk uit bij (kleine) kinderen en huisdieren met kleine of loszittende onderdelen.

Zorg dat u onze producten op de juiste manier behandeld, volg de was- en veiligheidsinstructies, zoals bij onze producten en op de website vermeld staat.

Love & Laughter is in geen geval aansprakelijk te stellen als er op welke manier dan ook iets gebeurd tijdens of met het gebruik van onze producten. U dient zelf te waarborgen dat u de producten veilig en op de juiste manier gebruikt en kunt blijven gebruiken.

Persoonsgegevens

Love & Laughter gaat zorgvuldig om met de door de klant gedeelde persoonsgegevens en gebruikt deze enkel voor hetgeen waar deze noodzakelijk voor is. Voor de uitgebreide informatie over de verwerking van persoonsgegevens, verwijzen wij u door naar het Privacybeleid

Intellectueel eigendom

Alle designs, tekst- en beeldmateriaal op de website van love & laughter zijn en blijven eigendom van ons bedrijf. Het is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming ons materiaal te gebruiken voor andere doeleinden. Bij misbruik hiervan kunnen juridische procedures worden toegepast.